دانشجو به روایت تصویر 2

در طول ترم:    jazzaab.ir
.

.
سه روز مانده به امتحان:    
.

.
دو روز مانده به امتحان:    
.

.
شب امتحان:    

.


.
یک ساعت مانده به امتحان:    
.

.
سر جلسه امتحان:    طنز و خنده
.

.
هنگام خروج از جلسه:    
.

.
یک هفته بعد از امتحان:    


سیاست از دید غرب

یک روز یک پسر کوچولو که می خواست انشاء بنویسه از پدرش می پرسه: پدر جان؛ لطفا برای من بگین سیاست یعنی چی !؟

پدرش فکر می کنه و می گه : بهترین راه اینه که من برای تو یک مثال در مورد خانواده خودمون بزنم که تو متوجه سیاست بشی.
من حکومت هستم، چون همه چیز رو در خونه من تعیین می کنم.
مامانت جامعه هست، چون کارهای خونه رو اون اداره می کنه.
کلفت مون ملت فقیر و پا برهنه هست، چون از صبح تا شب کار می کنه و هیچی
نداره.
تو روشنفکری چون داری درس می خونی و پسر فهمیده ای هستی.
داداش کوچیکت هم که دو سالش هست، نسل آینده است.
امیدوارم متوجه شده باشی که منظورم چی هست و فردا بتونی در این مورد بیشتر فکر کنی.
..
..
..

ادامه نوشته

زندگی دانشجویی به روایت تصویر


ساعت ۲ نصف شب یک اتاق (دیسکو۱۴)



 ساعت ۳ نصف شب کل خوابگاه منهای سرپرست (نایت کلوب۰۱۱۱)



ساعت ۴ صبح هنگام خواب 


وضعیت تحصیل در خوابگاه





اولین روزهای خوابگاه

 

گفت و گوی صمیمانه برسرآماده کردن صبحانه بعد از گذشت چندروز

پایان گفت و گو

امکانات غذایی در خوابگاه

طریقه ظرف شستن درخوابگاه

اواخر ترم وضعیت ۷۰درصد دانشجویان

و این هم آخر عاقبتش!!
....!

 

کارشناسی ارشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب جایی به چشمم خورد به نظرم مفید اومد

امیدوارم که به درد شما هم بخوره

ادامه نوشته

حقایق زندگیــــــــ.......

بعضی وقتا شنیدن یه
” بگو ببینم چه مرگته ”
از یه رفیق خیلی بیشتر از حرفای کلیشه ای
“عزیزم چی شده”
بیشتر میچسبه….! لبخند


دو تا نصیحت …!
1آ.شغال هم که باشید قابلیتِ بازیافت دارید ، امیدتونو از دست ندید خلاصه !
2.باور کنید استفاده از کلمات رکیک شما را به انسانی کول و باحال تبدیل نمیکند


دو ساعت پشت تلفن معطلی که گوشی رو برداره، تا میایی خمیازه بکشی یارو میگه الو!


دیدن یه سوسک توی اتاق خواب درواقع مسئله خاصی نیست
مسئله خاص از اونجا شروع میشه که : سوسکه ناپدید میشه… !! خنده

من موندم این مخترع نون تافتون چه فکری کرده این همه سوراخ گذاشته رو این نوون؟؟؟
یه لقمه درست حسابیم نمیشه گرفت همش نشت میکنه! عصبانی


فقط یه ایرانی میتونه بعد از شنیدن صدای پیغامگیرِ تلفن بگه “عِـه رفت رو پیغامگیرشون” و سریعاً تلفن رو قطع کنه !!


بعضی آهنگها هستن که گوش میدی میگی
“من کی زندگیمو واسه این تعریف کردم که این از روش آهنگ ساخته؟؟


یه نصیحت
زمانی که گوشی را روی حالت بلندگو قرار میدهید حتما به شخصی که آنطرف خط هست اطلاع دهید. :|
بعضی مواقع خیلی گند کاریها اتفاق می افته وقتی شخص دیگه ای هم کنار شما باشه ….!


سلامتیه پـــــت و مــــت
چون نه هیچی تو مغزشون بود،نه هیچی تو دلشون!


یه مثل کامپیوتری هست که میگه :
حال ما اینــقــدرا هـم خوب نیست ، فـتـوشـاپــه !


هموجور که نمره دلیل بر هوش نیست… سن هم دلیل بر فهم و شعور نیست !!!
مژه


ای خدا دمت گرم ما رو بفرست به مرحله ی بعد دیگه!! این مرحله که همش غولــــــــه!!!


راستی
یکی از دغدغه های دوران کودکی من این بود که “نخ” وسط نبات چی کار می کنه آخه؟



از من به شما نصیحت:
کسی که همیشه سعی میکنه بقیه رو شاد کنه
بیشتر از همه تنهاست
اون رو تنها نذارید
چون هیچوقت به شما نمیگه که بهتون نیاز داره …


یارو زنگ زده بود رادیو میگفت، پیغام من به اوباما اینه که اگر روزی صد تا موشک بزنی به تهران ما یک قدم عقب نمیریم!
مجری پرسید از کجا تماس میگیرید؟
گفت: فیروز آباد فارس!


ادامه نوشته

دست در دست هم دهیم به مهر

ما درس سحر در سر میخانه نهادیم

محـصول دعــا در ره جانانه نــهادیم

سلام

شاید تو سن ما بهترین داشته هامون میتونه افکار و آرزوهایی باشه که داریم و از طرفی چون یه دست صدا نداره برای موفقیت و پیروزی واقعی باید همه خیرخواه همدیگه باشن تا بتونیم به یک آرمان شهر واقعی برسیم.

حالا دوستان عزیزم ازتون میخوام که اگه پیشنهادی برای بهتر شدن باهم و ایده ای برای کار گروهی دارین اونو در طبق اخلاص گذاشته و خیرخواه همدیگه باشیم.

تو قسمت نظرات منتظرتونیم اگه یه جمله خاص برای یه نفر خاص که زاییده ذهن مبارک خودتون باشه رو هم از دوستان دریغ نکنید

امیدوارم این پست کمکی باشه تا با کمک همدیگه به تعالی برسیم و آیینه همدیگه تو این پست باشیم.....

هخامنشیان در آسمان چه می دیده اند ؟

ازجمله اثرات حرکت تقدیمی زمین جابجا شدن محور زمین به جاهای دیگر آسمان است که همین امر سبب می شود جایگاه قطب شمال آسمان تغییر کند . که مدت چرخش کامل محور زمین در اثر حرکت تقدیمی حدود 25800 سال می باشد . اما یکی دیگر از اثرات حرکت تقدیمی زمین جابجا شدن مکان برج های دوازده گانه است . از آن جا که طالع بینی بر اساس برج های سال به هزاران سال قبل باز می گردد و در زمان هخامنشیان برج حمل اولین برج بوده است ( معادل فروردین ماه ) امروزه نیز به اشتباه این برج را برج اول سال می پندارند ، در حال که در اولین روز سال ( دوره کنونی ) خورشید در برج حوت یا همان ماهی دیده می شود و اگر قرار باشد طالع کسی بر اساس ماه تولدش گرفته شود می بایست بر اساس واقعیت حاضر ، برج را در نظر گرفت یعنی به ترتیب زیر : حوت (ماهی ) ، حمل ( بره ) ، ثور ( گاو ) ، جوزا ( دو پیکر ) ، سرطان ( خرچنگ ) ، اسد ( شیر ) ، سنبله ( دوشیزه ) ، میزان ( ترازو ) ، عقرب ( کژدم ) ، قوس ( کمانگیر ) ، جدی ( بز ماهی ) و دلو ( آبریزان ) همچنین نقطه ی اعتدال بهاری نیز هر سال 50 ثانیه ی قوسی به سمت غرب حرکت می کند و طی این 2500 سال نزدیک به 35 درجه جابجا شده است و از صورت فلکی حمل به حوت آمده است . و اما آنچه که سبب شد مقاله ی فوق نوشته شود تغیرات منظره ی رصدی مناطق مختلف به دلیل حرکت تقدیمی زمین بود که برای مثال آنچه که هخامنشیان می دیده اند و ما هم اکنون آن ها را در تخت جمشید نمی بینیم را جهت نمونه ذکر کرده ایم . (( کلیه ی بعد هایی که در ادامه ذکر می شوند همگی متعلق به 2500 سال قبل هستند )) اگر به 2500 سال قبل بازگردیم متوجه می شویم که به دلیل حرکت تقدیمی زمین ستاره ی قطبی از مکان خود که بعد 23h بوده ( بعد 23 در آن زمان ) و میل 75 درجه ( میل 75 در آن زمان ) به مکان حاضر یعنی قطب شمال آسمان تغییر مکان داده است ( البته می دانیم که این محور زمین بوده که تغییر مکان داده ) و اختلاف مکان 2500 سال قبلش با حال حاضر چیزی حدود 14 درجه است و چون جابجایی به ظاهر بروی بعد 23h بوده ( بعد 23 در آن زمان ) و محور زمین 14 درجه به سمت بالا رفته (جایگاه ستاره قطبی در این دوره ) پس از آن طرف ( قطب جنوب آسمان ) نیز 14 درجه به پایین انتقال یافته است . یعنی محور شمال نسبت به 2500 سال قبل به سمت بالای افق شمالی حرکت کرده و به نزدیکی ستاره قطبی رسیده است . در این بین جابجایی بروی ابعاد 23h و 11h بیشترین مقدار را داشته ( 14 درجه ) . این تغییر میل در ستارگان و صورت های فلکی جنوبی نزدیک به بعد 11h سبب شده ستارگان پر فروغی همچون آلفا و بتا قنطورس و ستارگان صلیب جنوبی بخاطر نزدیکی به این بعد در افق مرودشت (تخت جمشید ) با عرض جغرافیایی حدودا 29 درجه دیده شوند ( 2500 سال قبل ) برای مثال صورت فلکی صلیب جنوبی با 4 ستاره اش در حال حاضر و در حالت اوج ( از لحاظ ارتفاع ) نسبت به افق جنوبی با ارتفاعات 3 درجه ، 1 درجه ، 20 دقیقه و غیر قابل رویت دیده می شوند اما در گذشته ( سلسه هخامنشیان ) ستارگان نورانی این صورت فلکی در حالت اوج ( از لحاظ ارتفاع نسبت به افق جنوبی ) در ارتفاعات 17 درجه ، 15 درجه ، 14 درجه و 11 درجه دیده می شده اند . همچنین ستاره آلفا قنطورس و بتا قنطورس نیز در ارتفاعات 12 درجه و 13 درجه قابل رویت بودند در حالی که هم اکنون از مرودشت قابل رویت نمی باشند . و بالعکس از آن طرف یعنی بعد 23h و ابعاد نزدیک هر چه در ارتفاعات پایین نسبت به افق کنونی ( جنوب ) دیده می شود (ستارگان و صور فلکی )مثل ستاره درخشان آخر النهر ، در آن زمان ( 2500 سال قبل ) قابل رویت نبوده اند ولی هم اکنون این ستاره در ارتفاع 3 درجه ای در حالت اوج ارتفاع نسبت به خط افق جنوبی دیده می شود . اگر بخواهیم یک نمودار برای آن چه از نقشه های کنونی قابل رویت بوده و نبوده را رسم کنیم به نمودار زیر می رسیم .در این نمودار آنچه بالا خطوط بویژه قرمز دیده می شود همان نهایت رویت پذیری ستارگان در بالای افق جنوبی است و آنچه که زیر خطوط از جمله خط قرمز دیده می شود ستارگانی هستند که در آن زمان رویت نمی شدند . این نکته را نیز ذکر کنم که هیچ نقطه ای از آسمان بعد از این سال ها بدون تغییر نمانده و همگی جابجا شده اند . و همچنین مطلبی قابل توجه است و آن این که چرا همیشه در کتب مختلف فقط جابجا شدن نقطه ی اعتدال بهاری و قطب شمال آسمان را به خوانندگان گوشزد می کنند در حالی که ما بعد از 2500 سال صورت فلکی صلیب جنوبی را دیگر نمی توانیم ببینیم ( در عرض های جنوبی همچون تخت جمشید )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.nightsky.ir/content/view/1271/39